مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه آنلاین

مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه آنلاین

اگر شما هم قصد دارید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، اصلا نگران نباشید. ما مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی را برایتان معرفی می کنیم.
دریافت مجوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برخلاف تصورتان اصلا کار سختی نیست و در چندین مرحله به سادگی می توانید این مجوز ها را دریافت کنید.

نحوه دریافت مجوزها برای طراحی فروشگاه اینترنتی

در این مقاله به سادگی با نحوه دریافت مجوز ها برای طراحی فروشگاه اینترنتی آشنا خواهید شد. در ابتدا بررسی کنیم که عبارت فروشگاه اینترنتی به کدام سایت ها اطلاق می شود. مطالبی که بررسی می کنیم را ادامه خواهیم آورد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

وب سایت های اینترنتی چندین نوع هستند، برای مثال وب سایت های شرکتی، وب سایت های خدماتی، وب سایت های تبلیغاتی و …، یکی از انواع وب سایت های اینترنتی سایت های فروشگاهی یا همان فروشگاه های اینترنتی هستند که امروزه بازار آن ها بسیار داغ است.

در این گونه سایت ها محصولات به صورت اینترنتی به فروش می رسد. انواع محصولات مختلف از جمله پوشاک، مواد غذایی و خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتتی، لوازم الکترونیکی، کتاب و البته فایل را می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی به فروش رساند.

امکانات فروشگاه های اینترنتی با توجه به سیاست های کاری هر مجموعه می تواند متفاوت باشد.

برخی از نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی را مشاهده نمایید.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی چه مجوزهایی لازم است؟

نماد اعتماد (اینماد، نماد الکترونیک) در مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی

نماد اعتماد (اینماد، نماد الکترونیک)

سوال هایی که ممکن است در رابطه با نماد اعتماد که یکی از مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی است، داشته باشید:

  1. چگونه می توانیم نماد اعتماد بگیریم؟
    ازطریق وب سایت enamad.ir می توانید برای دریافت نماد اعتماد اقدام نمایید. آموزش مرحله به مرحله دریافت نماد اعتماد را از طریق وب سایت پرسینا می توانید دنبال نمایید.

  2. مدت زمان نماد اعتماد چقدر است؟
    اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی یک سال است  و فروشگاه ها باید تا سه هفته قبل از تمام شدن یک سال، برای تمدید اقدام کنند. در صورتی که در طول یک سال تخلّفی مرتکب نشده باشند، نماد آنها تمدید می شود.

  3. دریافت نماد اعتماد برای طراحی فروشگاه اینترنتی ضروری است؟
    بله، جرایمی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است، مراجع قانون گذار را به این فکر انداخت که بتوانند استاندارد و نشانی برای امن بودن این خرید ها ایجاد نمایند. نماد اعتماد یا اینماد مجوزی است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی معتبر (با در نظر گرفتن شرایطی) اعطا می شود. 

  4. چه زمانی باید برای نماد اعتماد اقدام کنیم؟
    همزمان با طراحی و راه اندازی سایت خود، می توانید برای دریافت نماد اعتماد نیز اقدام کنید.

  5. برای دریافت نماد اعتماد هزینه ای باید پرداخت کنیم؟
    در صورتی که برای دریافت نماد اعتماد فروشگاه اینترنتی تان اقدام کنید، هزینه بسیار ناچیز برای تعهدنامه ها و پست پرداخت می کنید، اما زمانی که دریافت نماد اعتماد را به شرکت طراح سایت خود می دهید هزینه های اضافی تر بابت پیگیری و اعمال تنظیمات آن بر روی سایت، از شما دریافت می کنند.  بهتر است بدانید دریافت نماد اعتماد بسیار آسان است.

انواع نماد اعتماد که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود چند نوع هستند؟

  • نماد موقت: در این مرحله فروشگاه شما با حداقل معیارهای تعیین شده برای فروشگاه های اینترنتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • نماد دائم یک ستاره: بعد از مرحله اول، بررسی سایت شما جهت دریافت نماد دائم آغاز می شود. در این مرحله نیاز است فروشگاه اینترنتی شما تایید شود.
  • نماد دائم دو ستاره: فرایند دریافت این نماد همانند دریافت نماد یک ستاره است و تنها تفاوت آن نصب گواهی امنیتی SSL بر روی دامنه ی سایت شما می باشد.

برای دریافت نشان نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)، پس از مطالعه و بررسی دقیق قوانین و موارد مورد نیاز، جهت دریافت مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی از طریق سایت نماد اعتماد اقدام به ثبت نام نمایید.

مجوزهای اختصاصی کسب و کارهای آنلاین

این مجوزها شامل همان گروه صنفی است مثلاً برای فروش محصولات سمعی و بصری یا فرهنگی مثل کتاب به مجوز وزارت ارشاد، برای محصولات حوزه سلامت و درمان به مجوز وزارت بهداشت و درمان و یا هر صنفی نیاز به پروانه اختصاصی همان صنف یا اتحادیه می باشد.

بدیهی است که سایر سایت ها مانند سایت های شرکتی و شخصی نیازی به دریافت پروانه کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند. این نوع مجوز بسته به صنف و کسب و کار شما قابل دریافت می باشد. 

نکته: صرف نظر از نوع فعالیت، می توانید وب سایت خود را در ستاد ساماندهی سایت‌های اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت نمائید.

ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی در مجوزهای لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی

ستاد ساماندهی وابسته به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای احراز هویت سایت های اینترنتی کشور می باشد. یکی از مزایای ثبت نام در این ستاد، جلوگیری از فیلتر شدن احتمالی وب سایت است.

امروزه کسب رضایت و اعتماد کاربران امری مهم می باشد. یکی از مواردی که باعث اعتماد بیشتر کاربران به شما می شود، قرارگیری لوگوی این سازمان می باشد در وب سایت شما است که پس از ثبت نام و دریافت تأییدیه از سمت این سازمان می توانید آن را دریافت کنید.

همچنین به زودی وب سایت هایی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند ملزم به ثبت نام می شوند.

نشان این سامانه مانند نشان نماد اعتماد الکترونیک به صورت موقت و دائمی صادر می شود. نشان موقت زمانی اعطا می شود که شما در سامانه ثبت نام کرده و هنوز صلاحیت شما در دست بررسی باشد. مدت زمان اعتبار نماد دائم این سازمان 6 ماه است.
شما زمانی موفق به دریافت نشان دائمی می شوید که اطلاعات شما با اطلاعات سازمان ثبت احوال مطابقت داشته و همچنین فعالیت سایت شما منطبق با فعالیت شرکت یا حوضه کاری شما باشد.

ثبت نام در این سامانه برای تمام سایت های ایرانی الزامی است و حتی سایت های شخصی نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. این در حالی است که فقط وب سایت های فروشگاهی ملزم به ثبت نام در سامانه اینماد می باشند.

سامانه جامع رسانه های کشور

با افزایش رسانه های آنلاین و افزایش تقاضا برای دریافت امتیاز انتشار نشریات، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه ای الکترونیکی برای درخواست اخذ مجوز راه اندازی کرده است..

لینک ورود به سایت سامانه جامع رسانه های کشور

حرف آخر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی عوامل بسیاری را باید مورد بررسی قرار دهید تا کسب و کار شما با شکست مواجه نشود.

از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در رونق کسب و کار شما، سایت فروشگاهی شما است. ابتدا نیازهای بازار مورد هدف خود را بررسی کنید و سپس برای راه اندازی بخش آنلاین با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید و از آن ها راهکارهای لازم را دریافت کنید.

برای دریافت مجوزها و کارهای قانونی آن عجله نداشته باشید و همه ی کارهای خود را قدم به قدم و پس از تکمیل دیگر فرآیندهای راه اندازی فروشگاه خود انجام دهید.

سفارش طراحی سایت
سفارش طراحی سایت



درباره نویسنده
مدیر تارا وب. فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم. اگر نیاز به طراحی قالب وردپرس اختصاصی دارید ما در تارا وب این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام می دهیم.

  • دیدگاه خود را در مورد این محصول یا مطلب وارد کنید
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد، با خیال آسوده آن را به درستی وارد کنید
  • امکاناتی که قصد دارید به محصول اضافه شوند را در نظرات همین صفحه وارد کنید تا بررسی شوند
  • پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 1 دیدگاه