سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست و چه تاثیری بر سایت دارد. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

عبارت SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است است.

نکاتی در رابطه با سئو که باید به آن توجه کنیم

  • بهینه سازی سایت با بهینه سازی یک صفحه از سایت متفاوت است.
  • سایت یکبار بهینه نمی شود بلکه باید همواره بهینه سازی یا سئو سایت انجام شود. زیرا گوگل دائما در حال آپدیت الگوریتم های خود است.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش می کنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد.

سئو چیست؟ 1

رفتار کاربران بر سئو

گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

نکاتی برای کسب رضایت کاربران در سایت

  • برای کاربر سرعت سایت خیلی مهم است پس باید بتوانید در همان چند ثانیه اول حداثر 5 ثانیه، سایت لود شود.
  • پاسخ نظر کاربر را اگر خواست، حتما برایش ایمیل کنید.
  • از رفتار کاربران نقشه حرارتی تهیه کنید.
  • حسی که به کاربر هنگام ورود به سایت دست می دهد خیلی مهم است.
  • پارامترهایی که تعامل کاربر را نشان می دهند در google analytics به تفصیل نشان داده می شوند. سعی کنید حتما از این ابزار مفید برای تحلیل سایت و رفتار کاربران استفاده نمایید

اهمیت سئو در چیست؟

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می کنند.البته امروزه گوگل به طور کامل گوی سبقت را از بقیه ربوده است از این‌ رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است.

اهمیت سئو

در واقع اگر شما سایت خوبی طراحی کنید و محتوای خوبی را هم تنطیم کنید اما روی سئوی آن کار نکرده باشید و اصول سئو را رعایت نکرده باشید نتایج مطلوبی کسب نمی کنید. پس همواره باید به روز باشید

موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می دهند که آنها به دنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان می دهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

اگر شما محتوای خوبی تولید کرده باشید و در معرفی آن به گوگل تعلل کنید ممکن است رقبای شما این محتوا را کپی کنند و با استفاده از سدو خود را به عنوان منتشر کننده آن معرفی کنند و شما با اینکه آن را ایجاد کرده اید اما به عنوان کپی کننده شناخته می شود ارزش کارتان بسیار پایین خواهد آمد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.

بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد می کند.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

سئو اشتباه می تواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

هر چه شما به سئو سایت بیشتر اهمیت دهید و فاکتورهای سئو را در سایت خود رعایت کنید(البته نباید در این کار زیاده روی کنید و از بازخورد کاربران غافل شوید) گوگل و موتورهای جستجو نیز به سایت شما بها می دهند برای مطالب درج شده در سایت شما نیز ارزش بیشتری قرار می دهند.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.

مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید.

اگر به طور تخصصی وارد سئو شوید باید همواره مطالعه داشته باشید و به روز بودن بسیار مهم است. هر ساله الگوریتم های گوگل آپدیت می شوند و یا حتی تغییر می کنند پس شما نیز باید خود را آپدیت کنید.

بهترین روش برای یادگیری سئو

بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است. البته داشتن نمونه کار عملی که بتوانید مواردی را که یاد می گیرید روی سایت اعمال کنید بسیار بسیار مهم است و در یادگیری نیز به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

مطالعه یک کتاب پایه که به طور اصولی سئو را شرح دهد

کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می دهند. این کتاب ها به شما کمک می کنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

شرکت در دوره های آموزشی سئو

زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما می توانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.

از مقاله قدم به قدم سئو سایت خود را بالا ببریم نیز می توانید استفاده کنید.

انواع سئو چیست؟

سه نوع از سئو وجود دارد که استراتژیست های سئو می توانند بر روی آن ها متمرکز شوند:

سئو داخلی on-page seo

این سئو بر روی محتوایی تمرکز دارد که در صفحه قرار دارد و با بهینه سازی محتوایی باعث می شود که رتبه بندی وبسایت برای کلمه کلیدی مورد نظر، بهبود پیدا کند. که این سئو همان سئوی on page است.

چند ابزار مهم برای آنالیز سئوی داخلی

لیستی ازابزارهای مفید که برای سئوی on-page به سئو کاران کمک خواهد کرد.(منبع)

سئو خارجی off-page seo

این سئو بر روی لینک هایی تمرکز دارد که به وبسایت های دیگری در اینترنت می روند. تعداد بک لینک ها و سایت هایی که به سایت شما لینک می شوند باعث می شود که موتورهای جستجو به شما اعتماد داشته باشند. این موضوع باعث می شود که وبسایت شما رتبه بندی بهتری را به دست بیاورد. که این سئو همان سئوی off page است/

8 ابزار مهم برای آنالیز سئوی خارجی

  • Google Search.
  • Ahrefs.
  • Majestic.
  • Moz’s Link Explorer.
  • Linkclump.
  • Check My Links.
  • Web Archive.
  • Talkwalker Alerts.

سئو فنی یا سئوی تکنیکال

سئو فنی بر روی معماری وبسایت تمرکز دارد و قسمت مبانی وبسایت را بررسی می کند تا ببیند که وبسایت از نظر فنی چطور آماده شده است. گوگل اهمیت زیادی به کدهای یک وبسایت می دهد.که همان سئوی تکنیکال است.

در نظر داشته باشید که تمام کسب و کارها نمی توانند وبسایت خودشان را برای موتورهای جستجو به یک روش بهینه سازی کنند، از این رو تمام سئوکاران نمی توانند از یک روش بهینه سازی استفاده کنند.
این وظیفه یک سئوکار است که صنعت خودش را بررسی کند، متوجه شود چه چیزی برای مخاطبین آن ها اهمیت دارد و یک استراتژی سئو را ایجاد کند که محتوای درستی را در اختیار مخاطبین قرار دهد.



درباره نویسنده
مدیر تارا وب. فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم. اگر نیاز به طراحی قالب وردپرس اختصاصی دارید ما در تارا وب این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام می دهیم.

  • دیدگاه خود را در مورد این محصول یا مطلب وارد کنید
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد، با خیال آسوده آن را به درستی وارد کنید
  • امکاناتی که قصد دارید به محصول اضافه شوند را در نظرات همین صفحه وارد کنید تا بررسی شوند
  • پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 0 دیدگاه