نکات طلایی در محتوا نویسی و توضیح آنها

نکات طلایی در محتوا نویسی و توضیح آنها

برخی از نکات طلایی در محتوا نویسی را قرار داده ایم که رعایت آنها تاثیر فوق العاده ای روی سئوی سایت شما خواهد داشت.تولید محتوای کاربردی، اصلی‌ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو است

محتوا نویسی چیست؟

افراد زیادی برای رشد کسب و کار خود به محتوا نویسی و بازاریابی محتوا روی آورده‌اند چون محتوا نویسی فرصتی است که می‌توانید برای اثبات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید. این محتوا می‌تواند شامل وبلاگنویسی، ویدئو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی یا وبینار و انواع دیگر محتوا باشد.

نکات طلایی در محتوا نویسی

در محتوا نویسی به روز باشید.

همواره بروز باشید و مطالب جدید بنویسید. اما نوشته های قدیم خود را حذف نکنید بلکه آنها ویرایش و بروز رسانی کنید.

محتوای بد ننویسید.

محتوای بد فقط برای فریب موتورهای جستجو است و رضایت کاربر را دنبال نمی کند.

از گزافه گویی، نظر شخصی و … در مقالات استفاده نکنیم.

تقویم محتوایی داشته باشید.

داشتن تقویم محتوایی (مشخص کردن زمان انتشار، عنوان محتوا و کانال انتشار ) افزایش کیفیت محتوا را در پی دارد

یک نکته طلایی در محتوا نویسی شناختن مشتریان و مخاطب خود است

یکی از نکات طلایی در محتوا نویسی شناخت مخاطب هدف است. اگر شما توانسته باشید محتوای کاملاً جذاب با رعایت همه قوانین و نکات بنویسید اما نه برای مخاطب هدف تان بلکه برای تمام مردم روی زمین قطعا نتیجه ای که می خواهید را نمیگیرید .

چه کسانی مخاطبین اولیه محتوای من هستند؟ مخاطبین ثانویه که می توانند بر روی مخاطبین اولیه من تاثیر داشته باشند و به آنها اطلاع رسانی کنند چه کسانی هستند؟ چطور آن ها می توانند سایت من را پیدا کنند؟

عناوین گیرا و جذاب بنویسید

اگر بتوانید عنوانی انتخاب کنید که کوتاه و گویا باشد و مخاطب را در نگاه اول به خواندن و یا دنبال کردن محتوای شما تشویق کند نصف راه را رفته ­اید.

عنوان، ویترین محتوای شماست.عنوان مناسب بیشترین تأثیر را در تصمیم­ گیری مخاطب برای ورود به دنیای محتوا دارد.

محتوای رقبای خود را بررسی کنید.

هر چه بیشتر بر فضای حاکم بر زمینه­ ی فعالیت تان اشراف داشته باشید راحت ­تر می­توانید اوضاع را کنترل کنید. زمان کافی برای شناسایی رقبای محتوا خودبگذارید و به طور دقیق بررسی کنید که از چه ابزارها و الگوهایی برای تولید و دیده شدن محتوای خود بهره می­برند.

میزان رضایت مخاطبانشان را بسنجید و با راه و روش موفقیتشان آشنا شوید.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید.

کابربران بر اساس تیترها و عناوینی که نوشته اید به سایت و مقاله شما جذب می شوند پی باید آن نیاز کاربر را کاملا برطرف نمایید و متن و محتوای مرتبط با عناوینی که نوشته اید داشته باشند.

بیان شفاف به شما کمک می کند محتوای ساده و کاربر پسند بنویسید. همچنین درک آن ساده تر می باشد. وقتی که شما به صورت مستقیم با مخاطب خودتان صحبت می کنید، قطعا جذابیت آن برای مخاطب نیز بیشتر می شود.

اصول سئو را در تولید محتوا رعایت کنید.

بعد از تولید محتوا مهم­ترین کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از تکنیک­ های حاکم برseo مطلب خود را در بالاترین جایگاه موتور جستجو قرار دهید

در مقاله قدم به قدم سئو سایتمان را بالا ببریم نکات خوبی در رابطه با سئوی سایت قرار داده ایم

­به همه­ جوانب بپردازید.

محتوا را گسترش دهید وکم کاری نکنید

جملات کوتاه و ساده بنویسید

توجه خواننده های وبسایت ها بسیار محدود می باشد و تنها جملاتی با 35 کلمه یا کمتر برای این طیف توجه محدود مناسب است.

اخلاق حرفه ای را در تولید محتوا رعایت کنید

در مرحله­ ی اول باید سعی بر این باشد که مطلبی را سایت و یا مقاله­ ی دیگری کپی نکنید. اگر هم مجبور به این کار شدید با ذکر منبع اصلی پایبندی خودتان را به اصول اخلاقی حرفه ­تان نشان دهید.

در مرحله­ ی بعدی به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب با ورود به سایت و یا صفحه ­ی شما در واقع بخشی از زمان و حجم اینترنتش را از دست می­دهد. پس همه­ ی تلاشتان را بکنید تا بعد از خواندن، دیدن و یا شنیدن محتوای تولیدی شما راضی باشد. اگر این اتفاق بیافتد می توانید امیدوار باشید که دفعه­ های بعدی هم در کار باشد و اسم سایت یا صفحه و کانال شما در لیست علاقه ­مندی ­هایش ذخیره شود.

محتوای صادقانه و به دور از مطالبی که باعث فریب مخاطب می­شوند و هم چنین مطالب دست اول و به ­روز به شما در این زمینه کمک می­کنند.(اصول محتوانویسی)

شاید یکی از اخلاقی ترین نکات طلایی در محتوا نویسی رعایت حق کپی رایت است.

مخاطبین را به محتوای بیشتر جذب کنید

دکمه های فراخوان عمل یا همان call to action ها باید کوتاه و دقیق باشند و باید با کلمات عملی مانند «دانلود»، «اشتراک»، «پیوستن»، « ثبت نام»، « اطلاعات بیشتر»، « مشاهده بیشتر» و … این فراخوان های عمل را ایجاد کنید.

نکات طلایی در محتوا نویسی

قواعد و اصول خوانایی تولید محتوا

جذابیت متن به شما کمک می کند نرخ تبدیل وبسایت تان را بالا ببرید. چون تا زمانی که کاربران متن های شما را نخوانند و اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید را با دقت بررسی نکنند از شما خرید نخواهند کرد.

خوانایی بهتر در سئو هم تاثیرگذار است. گوگل استانداردهای خوانایی را در زبان های مختلف درک می کند و اگر متن شما خوش خوان نباشد و یا خواننده را اذیت کند ممکن است رتبه خوبی نگیرید.

در اینجا چند اصل مهم برای خوانایی بهتر و بیشتر در تولید محتوا یک وبسایت و یا یک صفحه و متن را به شما خواهیم گفت.

دسته بندی در تیترها

دسته بندی و نظم در هدینگ ها و تگ های H1 و H2 و … باعث می شود تا متن شما کاملا بخش بندی شود و کاربران بدانند جواب سوال آنها دقیقا در کدام بخش است. نیز به متن شما یک نظم خام می دهد.

باید متن ها و صفحات را به دقت دسته بندی کنید و با استفاده از هدینگ ها به آن نظم ببخشید. تیترها ها مستقیما در سئوی محتوا هم تاثیر دارند.

اندازه فونت نوشته ها

فونت وبسایت تان را در اندازه ای تنظیم کنید که هر کسی بتواند به راحتی آن را بخواند.

دقت کنید که اندازه فونت زیاد هم بزرگ نباشد. از چند نفر در مورد سایز فونت سایت تان بپرسید و نظرشان را در مورد آن بخواهید. چون نمی توان دقیقا یک اندازه ی استاندارد تعیین کرد. اما اگر متن تان خوب خوانده می شود و روی صفحات گوشی خوب دیده می شود مناسب است.

قرار دادن فضای سفید یا خالی در متن

فضای سفید و خالی یک نوع استراحت برای چشم مخاطب است. مقاله های علمی به این دلیل خسته کننده اند که فضای سفید کمی دارند و همه ی صفحه متن است.

در این فضای سفید و خالی فاصله بین کلمات هم بسیار مهم است. باید فاصله بین کلمات را هم به صورت استاندارد تنظیم کنید.

برخی قالب های آماده استانداردهای لازم را ندارند و متن به صورت فشرده و روی هم منتشر می شود که حتما باید اصلاح کنید و فضای سفید را در صفحات و متن هایتان استفاده کنید.

خلاقیت، جذابیت را به همراه دارد

یک محتوای خلاقانه با کمترین جملات و ساده ­ترین تصاویر، می­تواند بزرگترین و پیچیده­ ترین مفاهیم را منتقل کند. همیشه از عرف پیروی نکنید.

تاکید روی قسمت های مهم محتوا

این مورد در صفحات فروش و یا لندینگ پیج ها بسیار ضروری و مهم است. قواعد طراحی به شما این امکان را می دهد که ویژگی های مهم محصول یا سرویس تان را زودتر به چشم مخاطب برسانید تا او را قانع کنید صفحه را ترک نکند.

مثلا رنگ برخی قسمت های متن که مهم هستند را تغییر دهید. یا برخی قسمت های متن را بولد کنید. اگر نقشه حرارتی صفحات تان را استخراج کنید خیلی راحت پی می برید که در کدام قسمت ها باید از دکمه های خرید و یا لینک های مهم تان استفاده کنید.

استفاده از عکس و فیلم و اینفوگرافی

برای جلوگیری از خستگی کاربر و کسل کننده شدن مقاله یا محتوا، از عکس ها به درستی و با کیفیت مناسب استفاده کنید. اگر محتوای شما به ویدیو نیاز دارد یک ویدیوی متناسب با آن طراحی کنید.

استفاده از عکس و فیلم و اینفوگرافی

تصاویر مفهومی، موسیقی، انیمشین­های کوتاه و مرتبط و پادکست­ ها تنها بخشی از کارهای جانبی است که می­توانید برای تولید یک محتوای خوب و جذاب از آنها استفاده کنید.

سبک خاص خودتان داشته باشید

بسیار مهم است که خاص باشید. هیچکس کپی را دوست ندارد. مخصوصا اگر یک کسب و کار هستید که می خواهید برندسازی کنید مهم ترین چیز ساختن یک نمایه یا تصویر متناسب با برند است که از وبسایت شما شروع می شود.

محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد، بنابراین با شناخت صحیح از مخاطب، می­توان لحن مناسب را انتخاب کرد. به طور کلی، لحن محتوای ایجاد شده باید به­ گونه ­ای باشد که پیام اصلی شما را به درستی به مخاطب انتقال دهد و در عین حال، از پیچیدگی و بدفهمی به دور باشد و همواره باید سطح درک مخاطب را در نظر گرفت

استفاده از یک فونت مخصوص به خودتان، رنگ های متناسب با برند، آیکون ها و تصاویر گرافیکی خاص و مواردی از این دست در وهله ی اول باعث می شود مخاطب یک احساس جدید را تجربه کند و این خاص بودن شما باعث می شود که محصولات و خدمات شما هم در نظر کاربر متمایز و خاص جلوه کند.

استفاده از لیست ها

لیست های عددی و غیرعددی هم به شما این امکان را می دهند که:

  • یک فضای سفید در اختیار کاربر قرار دهید.
  • با جملات کوتاه محتوای مهمی را به خورد مخاطب تان قرار دهید.

در یک متن طولانی لیست ها و فهرست های عددی و غیرعددی بیشتر از سایر قسمت های متن خوانده می شوند.



درباره نویسنده
مدیر تارا وب. فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم. اگر نیاز به طراحی قالب وردپرس اختصاصی دارید ما در تارا وب این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام می دهیم.

  • دیدگاه خود را در مورد این محصول یا مطلب وارد کنید
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد، با خیال آسوده آن را به درستی وارد کنید
  • امکاناتی که قصد دارید به محصول اضافه شوند را در نظرات همین صفحه وارد کنید تا بررسی شوند
  • پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 0 دیدگاه