امکانات لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی

امکانات لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی

امکانات لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی چه هست؟ بسیاری از کسانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستند این سوال را دارند که ا ما در پاسخ به آنها می گوییم در صورتی که محصول یا محصولات قابل فروشی دارید و یا اینکه می خواهید به صورت واسطه عمل کرده محصولات دیگران را به فروش برسانید، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار مفید باشد و در فروش محصولات شما بسیار موثر باشد.

امکانات هر فروشگاه اینترنتی با توجه به کالایی که در آن ارائه می شود، می تواند متفاوت باشد. برای مثال در فروشگاه اینترنتی کفش، مدیریت سایزهای کالا ضروری است. در حالی که برای فروشگاه اینترنتی کتاب، این مورد اصلا ضرورت ندارد.

مثالهایی از طراحی فروشگاه اینترنتی

مثالهایی از فروشگاه های اینتترنتی که تارا وب طراحی کرده است فروشگاه زرین پارچه و تک بطری است.

سفارش طراحی سایت
سفارش طراحی سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی

در این بخش برخی از امکاناتی را که معمولا در فروشگاه های اینترنتی مشترک است و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پایه الزامی می باشد را بیان می کنیم:

بررسی امکانات لازم برای طراحی فروشگاه اینترنتی

  • مدیریت کالاها (ضروری):
    می توانید کالاهای خود را دسته و مدیریت بندی نمایید.
  • درگاه پرداخت آنلاین (ضروری):
    مشتریانتان می توانند بعد از خرید کالا مبلغ آن را به صورت اینترنتی و از طریق درگاه پرداخت آنلاین به حساب شما واریز نمایند.
  • فروش کالا (ضروری):
    فروش کالا، امکان سبد خرید را در فروشگاه اینترنتی ایجاد می کند.
  • مدیریت شیوه ها و هزینه های ارسال (ضروری):
    می توانید برای مشتریانتان شیوه های ارسال کالا (پست پیشتاز، پست معمولی و…) و هزینه های ارسال را تعریف نمایید.
  • مدیریت صفحات (ضروری):
    می توانید صفحات وب سایت را مدیریت نمایید، برای مثال برای هر کالا یک صفحه اختصاص دهید و ویژگی ها، تصاویر و سایر جزئیات هر کالا را برای مشتریانتان نمایش دهید. صفحات تماس با ما و درباره ما را نیز می توانید با استفاده از این ماژول ایجاد نمایید.
  • مدیریت انواع کالا و ویژگی های فنی آن:
    برای مثال نوع کالاهای موبایل، لپ تاپ، تلویزیون و… با هم متفاوت بوده و هرکدام دارای ویژگی های فنی متفاوتی نیز می باشد.
  • جستجوی پیشرفته و فیلتر کردن کالاها:
    مشتریان می توانند کالای مورد نظر خود را بر اساس ویژگی های فنی موجود جستجو نمایند و در کمترین فرصت و بدون سردرگمی در صفحات وب سایت، کالای مورد نظر خود را در فروشگاه اینترنتی شما پیدا نمایند.
  • مقایسه کالا:
    یکی از امکانات مورد علاقه و محبوب مشتریان می باشد که به آن ها امکان می دهد چندین کالا را بر اساس ویژگی و قیمت و… باهم مقایسه نمایند تا بهترین گزینه را از لحاظ امکانات و قیمت انتخاب نمایند.
  • مدیریت انبار و موجودی کالا (انبار داری):
    در صورتی که تعداد کالاهای شما زیاد است، می توانید برای مدیریت موجودی انبار از این امکان استفاده نمایید. (در صورت تمام شدن یک کالا وضعیت آن در سایت به صورت “ناموجود” نمایش داده می شود)
  • مدیریت کلمات کلیدی، نقشه سایت XMLاین 2 ماژول برای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ضروری است، پیشنهاد می کنیم حتما در امکانات وب سایت خود قرار دهید.

روش های تخفیف دهی در فروشگاه اینترنتی

در صورتی که از ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، برای تخفیف و امتیازدهی به مشتریان خود برنامه ریزی کرده اید، می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • پیشنهاد ویژه و تخفیف روی قیمت کالاها
    در این روش تخفیف دهی شما می توانید برای کالاهای مورد نظرتان تخفیفات ویژه ای را در بازه زمانی خاصی ارائه دهید.
  • امکان تعریف کپن های تخفیف
    کپن تخفیف به 2 صورت (درصدی یا مبلغی) به مشتریان ارائه می شود. کاربران با وارد کردن کد کپن تخفیف، می توانند از تخفیفات تعیین شده بهره مند گردند.
  • تخفیف های پلکانی
    در این روش از تخفیف دهی با افزایش مبلغ خرید، تخفیف نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.
  • امکان تعریف کارت های هدیه اعتبار
    شما می توانید کارت هدیه هایی با مبالغ و تاریخ های مختلف را ایجاد کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهید. کارت های هدیه می توانند در چندین نوبت و تا زمانی که تاریخ اعتبارشان به اتمام نرسیده است مورد استفاده قرار گیرند.
  • اعتبار اولیه هنگام ثبت نام کاربر
    به کاربرانی که در وب سایتتان ثبت نام می کنند، مبلغی معینی را به اعتباری کاربری آن ها اضافه می نمایید.
  • افزایش اعتبار در ازای خرید
    به ازای هر خرید از سایت، مبلغ معینی را به اعتبار کابری مشتری اضافه می نمایید.

مدیریت شیوه های پرداخت در طراحی فروشگاه اینترنتی

  • امکان پرداخت آنلاین (ضروری)
    مشتریانتان می توانند بعد از خرید کالا مبلغ آن را به صورت اینترنتی و از طریق درگاه پرداخت آنلاین به حساب شما واریز نمایند.
  • امکان پرداخت از طریق ثبت فیش بانکی (کارت به کارت)
    به مشتریانتان امکان می دهد تا از طریق ثبت فیش و رسید بانکی (کارت به کارت) در سایت، پرداخت را انجام دهند.
  • امکان پرداخت در محل
    یکی دیگر از روش های پرداخت، روش پرداخت نقدی یا روش پرداخت در محل می باشد. این روش در برخی از فروشگاه های اینترنتی می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.
  • امکان پرداخت با اعتبار کاربریمشتری می تواند از اعتبار کاربری خود در فروشگاه اینترنتی شما، پرداخت خود را انجام دهد.

طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرس

ما در تارا وب طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرسی و طراحی فروشگاه اینترنتی با php انجام می دهیم البته بنا به درخواست کارفرمای عزیز هر کدام را که مایل باشند پیاده سازی می کنیم.



درباره نویسنده
مدیر تارا وب. فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم. اگر نیاز به طراحی قالب وردپرس اختصاصی دارید ما در تارا وب این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام می دهیم.

  • دیدگاه خود را در مورد این محصول یا مطلب وارد کنید
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد، با خیال آسوده آن را به درستی وارد کنید
  • امکاناتی که قصد دارید به محصول اضافه شوند را در نظرات همین صفحه وارد کنید تا بررسی شوند
  • پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 0 دیدگاه