شناسایی کلمات کلیدی برای سئو
هنگامی که از شناسایی کلمات کلیدی برای سئو بحث می شوند شما باید به شکل های مختلف یک کلمه ، مترادف ها و هم خانواده های آن ها فکر کنید.
چند روش شناسایی کلمات کلیدی برای سئو
توضیحاتی در رابطه با اینکه سئو چیست را در سایت قرار داده ایم، در صورت تمایل می توانید بررسی نمایید.
1- ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه
در این روش فهرستی از کلمات کلیدی را با استفاده از طوفان فکری و ابزارهای سئو ایجاد می کنیم که این فهرست به طور مداوم بروز رسانی می شود.
برای ایجاد لیست کلمات کلیدی موارد زیر می تواند کمک خوبی باشد:
- نام محصول یا خدمات
- موقیت جغرافیایی
- ترکیب کلمه با کلمه های دیگر
- صورت های جمع و مفرد کلمه
- هم خانواده ها و مترادف ها
مثال برای لیست کلمات کلیدی سایت فروش پوکه معدنی:
در این مثال ما کلمه کلیدی پوکه معدنی را مثال زده ایم.قبل از توضیح اگر با پوکه معدنی آشنایی ندارید می توانید به آشنایی با پوکه معدنی مراجعه نمایید.
در این مرحله می توانید از پیشنهادات گوگل استفاده کنید.
2- اولویت بندی کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب
بعد از ایجاد لیستی از کلمات کلیدی (این لیست همواره می تواند بروزرسانی شود) باید آنها را اولویت بندی کنیم. چون اگر کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکرده باشیم هم وقت و هم هزینه زیادی صرف خواهیم کرد اما نتیجه مطلبی عایدمان نخواهد شد. بنابراین شناسایی کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم است و حتما باید وقت زیادی را به آن اختصاص دهیم.
- میزان ترافیک کلمه کلیدی
- میزان رقابت در آن کلمه کلیدی
- میزان سود آوری کلمه کیدی
برای بررسی میزان ترافیک کلمه کلیدی می توانیم از سایت google trends ااستفاده کنیم که در آن حداکثر می توانیم 5 عبارت کلیدی را با هم از لحاظ میزان ترافیک در منطقه جغرافیایی مقایسه کنیم..
یکی از ابزارهایی که برای بررسی میزان رقابت در آن کلمه کلیدی می توان از آن استفاده کرد سایت kwfinder است. در آن هر چه عدد به 100 نزدیکتر باشد، ضریب سختی بالاتری دارد.
نکاتی برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب
برای پست های وبلاگ خود از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید.البته این نکته را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی دم بلند برای سایت های مختلف ، متفاوت است. (به طور مثال پوکه معدنی ارزان و با کیفیت یک کلمه کلیدی دم بلند برای سایت فروش پوکه معدنی است).
از طریق سایت moz می توانید رقبای خود را آنالیز کنید و کلیدواژه هایی که رقبا با آن رنک گرفته اند و شما نگرفته اید را می توانید پیدا کنید.
کلمات کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید. تا ببینید چه سایت های از آن در عنوان استفاده کرده اند. طرز سزچ آن به صورت زیر است.:
allintitle: “کلمه کلیدی مورد نظر”
تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 0 دیدگاه