قدم به قدم سئو سایت را بالا ببریم

قدم به قدم سئو سایت را بالا ببریم

در این پست بررسی می کنبم که چگونه قدم به قدم سئو سایت را افزایش دهیم به طوریکه این گام ها، اقدامات اولیه در سئو سایت هستند را بیان می کنند.

1- موضوعات اصلی سایت خود را بنویسید

قلب سئو عبارات کلیدی هستند، اما این کلمات کلیدی اولین گام شما برای افزایش رشد ترافیک ارگانیک نیستند. گام اول شما ایجاد کردن لیستی از موضوعات است که می خواهید در آینده آن ها را پوشش دهید.
برای شروع این کار، باید لیستی از 10 کلمات و عبارات کوتاه مرتبط با محصول یا خدمات خودتان آماده کنید.

شما می توانید از ابزار Google’s Keyword استفاده کنید تا حجم جستجوی خودتان را شناسایی کرده و سپس موضوعاتی که برای کسب و کار شما مفید می باشد را شناسایی کنید.

برخی از ابزارهای Google’s Keyword :

به عنوان مثال در صورتی که یک کسب و کار در رابطه با نما تلاش دارد تا برای کلمه کلیدی ” نمای رومی ” رتبه بندی شود. « کلمه ای که در هر ماه 11000 جستجو دریافت می کند. » این کلمه کلیدی کوتاه می تواند کلمه ای باشد که موضوعات گسترده ای را نشان می دهد که بر اساس آن، تولید محتوا صورت می گیرد.

سپس این کسب و کار باید یک مجموعه از کلمات کلیدی طولانی را پیدا کند که با این کلمه کلیدی کوتاه ارتباط دارند و حجم جستجوی ماهانه خوبی دارند و می توانند به این کسب و کار کمک کنند تا موضوعات دقیق تری در رابطه با نمای رومی را پوشش دهد. ما در ادامه در رابطه با این کلمات کلیدی طولانی بیشتر صحبت می کنیم.

نکته: هیچ گاه در ابتدای کار از کلمات کلیدی کوتاه و البته سخت و پر رقیب استفاده نکنید.

2- لیستی از کلمات کلیدی طولانی بر اساس موضوعات شناسایی شده ایجاد کنید

در این مرحله شما صفحات خودتان را برای کلمات کلیدی خاص، بهینه سازی می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، شما از ابزار کلمات کلیدی خودتان استفاده می کنید 5 تا 10 کلمه کلیدی طولانی را شناسایی کنید که موضوعات دقیق تری را برای آن موضوع، بررسی می کنند.

به عنوان مثال ما معمولا در رابطه با موضوع سئو، تولید محتوا انجام می دهیم اما رتبه بندی برای این کلمه عمومی به صورت کلی، دشوار است. از این رو، ما در رابطه با اجرای نماکاری ساختمان برای کلمات کلیدی مثل سیمانکاری نمای ساختمان، برشکاری سیمانی نمای ساختمان و دیگر موضوعات فرعی مرتبط با نما هم تولید محتوا انجام می دهیم.

3- برای هر موضوعی که استخراج کرده اید صفحه ای در سایت خود ایجاد کنید

صفحه سایت باید شامل محتوای مربوط برای مشتریان و کاربران شما باشد و باید شامل تصاویر و لینک هایی برای صفحات مرتبط به وبسایت شما باشد تا تجربه کاربری نیز بهبود پیدا کند.

دسته بندی موضوعات سایت

رابطه با لینک ها، ادامه صحبت خواهیم کرد.

4- یک وبلاگ بسازید یا در سایت خود قسمت مقالات قرار دهید

وبلاگ نویسی می تواند یک روش بسیار خوب برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وبسایت باشد. در نهایت، هر پست وبلاگ یک صفحه جدید است که به شما این شانس را می دهد تا در موتورهای جستجو، رتبه بندی شوید.
در صورتی که کسب و کار شما هنوز بلاگ یا قسمت مقالات ندارد، حتما یکی آماده کنید. این موضوع باعث می شود شما مکانی داشته باشید تا در رابطه با هر موضوعی به صورت دقیق توضیح دهید و در نتیجه در گوگل نمایش داده خواهید شد.

قدم به قدم سئو سایت را بالا ببریم 1

در نوشتن مقالات بلاگ باید به چه نکاتی توجه کنیم

  • در صفحه بیشتر از سه یا چهار بار از کلمات کلیدی طولانی خودتان استفاده نکنید. گوگل تطابق دقیق کلمات کلیدی را مثل قبل در نظر نمی گیرد. در واقع، موارد زیادی از عبارات کلیدی شما می تواند برای موتورهای جستجو مانند یک پرچم قرمز باشد که شما بی دلیل کلمات کلیدی را تکرار کرده اید. این موضوع می تواند باعث جریمه شدن وبسایت شما و کاهش رتبه بندی آن شود.
  • از لینک دسته بندی که در رابطه با این موضوع ایجاد کرده اید، استفاده کنید.
  • زمانی که شما یک پست وبلاگ را نشر می دهید، از دسته بندی که از این موضوع فرعی پشتیبانی می کند، به این صفحه لینک بزنید.
  • با ایجاد ارتباط بین مقالات و دسته بندی ها به این روش، شما به گوگل می گویید که یک رابطه بین کلمه کلیدی طولانی و موضوع اصلی که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، وجود دارد.
  • شما باید همیشه در رابطه با موضوعات مختلفی که کاربران شما به آن اهمیت می دهند مطلب بنویسید تا گوگل متوجه این کار شما بشود و همین موضوع باعث افزایش اعتبار وبسایت شما از نظر گوگل می شود. این کار باعث می شود که گوگل توجه بیشتری به وبسایت شما داشته باشد.
    با در نظر داشتن این موضوع، حداقل هر هفته یک بار مقاله ای را برای انتشار داشته باشید.
    به یاد داشته باشید که شما در اصل، برای مخاطبین خودتان وبلاگ نویسی می کنید نه برای موتورهای جستجو.
    در رابطه با چیزهایی بنویسید که مخاطبین و مشتریان شما به آن علاقه دارند و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را در این محتوا استفاده کنید و در نتیجه، مخاطبین شما کم کم به سمت سایت شما جذب می شوند و بر روی آن کلیک می کنند.

5- لینک سازی کنید

مدل خوشه بندی موضوعی، روش شما برای حرکت به سمت فعالیت های سئو در سال جدید است، اما تنها راه رسیدن به رتبه بندی بالاتر برای محتوا نیست.

در قدم به قدم سئو سایت ، قدم های قبلی ما مختص تکنیک های سئو داخلی می باشد. لینک سازی اولین هدف سئو خارجی می باشد و همچنین عامل مهمی در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو می باشد.

لینک سازی فرآیند جذب لینک های ورودی ( یا همان بک لینک ها) به وبسایت شما از دیگر سایت ها می باشد. به عنوان یک قانون عمومی، هر چه اعتبار وبسایت اولیه که از آن بک لینک گرفته اید بیشتر باشد، تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی شما ایجاد می کند.

همیشه در رابطه با روش های مختلفی که می توانید برای وبسایت خودتان بک لینک به دست بیاورید، با دیگران همفکری کنید.

اول با هدف های کوچک شروع کنید و مثلا لینک های خودتان را با دیگر کسب و کارهای محلی به اشتراک بگذارید. چند پست وبلاگ بنویسید و آن ها را بر روی توییتر، فیسبوک و لینکدین به اشتراک بگذارید. شما می توانید با دیگر وبلاگ نویسان مکاتبه کنید تا از فرصت های وبلاگ نویسی به صورت مهمان استفاده کنید که می توانند برای سایت شما بک لینک ایجاد کنند.

برخی از ابزارهایی که به بررسی بک لینک های سایت به ما کمک بسزایی می کنند Moz و گوگل آننالیتیک هستند.

6- قبل نشر پست، تمام رسانه ها را فشرده یا کم حجم کنید

یک گام کوچک اما بسیار مهم در فرآیند سئو وجود دارد. مادامی که وبلاگ یا وبسایت شما رشد می کند، شما قطعا تصاویر، ویدئو و رسانه های مرتبط را در سایت خودتان خواهید داشت.

فشرده سازی رسانه ها

این دارایی های بصری می توانند باعث جلب توجه مخاطبین شما شوند اما ممکن است فراموش کنید که این فایل ها، فایل های فنی کامپیوتری هستند که سایز بالایی دارند.
به عنوان یک قانون عمومی، هر چه سایز فایل بزرگتر باشد، مرورگرهای اینترنت با دشواری بیشتری آن را رندر می کنند و به دلیل این که بهینه سازی سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو می باشد، شما حتما باید سایز فایل ها را کاهش دهید.

7- از روش ها و اخبار جدید سئو، با خبر باشید

مانند هر زمینه کاری دیگری، فضای موتورهای جستجو نیز همیشه در حال تکامل می باشد. شما همیشه باید گرایش های جدید و روش های به روز را در نظر داشته باشید.

این کار ممکن است کار دشواری باشد اما همیشه منابع آنلاین مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید نسبت به جدید ترین موضوعات و روش ها آگاه شوید و از تغییراتی که ممکن است بر روی وبسایت و استراتژی سئو شما تاثیر داشته باشد، با خبر شوید.

در قسمت زیر، چند مورد از این ابزار را معرفی می کنیم که ممکن است برای شما مفید باشند:
1. SEOmoz
2. SEOBook
3. Search Engine Roundtable
4. Search Engine Land

8- آنالیز موفقیت محتوای سایت در قدم به قدم سئو سایت

سئو نیازمند زمان و تلاش زیادی می باشد. اگر نتوانید نتیجه کار خودتان را ببینید، این همه تلاش چه فایده ای دارد؟ معیارهای بسیاری وجود دارد که شما می توانید به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه بررسی کنید تا موفقیت برنامه های خودتان را ردگیری و اندازه گیری کنید.

به دلیل این که معیارهایی که شما انتخاب می کنید ممکن است در رابطه با ترافیک ارگانیک باشد، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که به شما این امکان را بدهد تا ترافیک ارگانیک و رتبه بندی سایت خودتان را برای کلمات کلیدی طولانی در صفحات مختلف، بررسی کنید. Google Search Console، یکی از بهترین ابزار گزارش دهی به همین هدف می باشد.

همچنین، ردگیری صفحات ایندکس شده، مشتری های هدایت شونده، ROI، بک لینک ها، کلمات کلیدی و رتبه بندی خودتان در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) می تواند به شما کمک کند تا موفقیت خودتان را ردگیری کرده و فرصت های جدیدی را شناسایی کنید.(منبع)



درباره نویسنده
مدیر تارا وب. فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارم. اگر نیاز به طراحی قالب وردپرس اختصاصی دارید ما در تارا وب این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام می دهیم.

  • دیدگاه خود را در مورد این محصول یا مطلب وارد کنید
  • ایمیل شما منتشر نخواهد شد، با خیال آسوده آن را به درستی وارد کنید
  • امکاناتی که قصد دارید به محصول اضافه شوند را در نظرات همین صفحه وارد کنید تا بررسی شوند
  • پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما بنویسید

تعداد دیدگاه ها برای این مطلب: 2 دیدگاه